Новият закон за предучилищно и училищно образование, Наредба № 13 и последните ѝ промени, ни налагат рамки при изработване на годишно разпределение за час на класа. Въпреки, че промените все още не са утвърдени, от учителите се изисква да планират задължителните теми още тази учебна година. Какво ново? Намалява се броят и се променят темите по БДП. Вмъкват се нови теми по електронно управление и медийна грамотност за някои класове.
Ииии започва голямото броене!
Темите по БДП са публикувани на сайта на МОН.
1. клас
1. Моят безопасен път до училище и обратно.
2. Моят робот знае безопасен път до училище.
3. Пешеходна пътека.
4. Аз не пресичам сам.
5. Пътен светофар за регулиране движението на пешеходците.
6. Двуколесни пътни превозни средства за деца.
7. Знам къде съм.
8. Знам къде са пътните превозни средства.
9. Знам къде са другите.
2. клас
1.Улиците до моето училище.
2.Моят робот знае къде да пресича.
3.Алгоритъм за безопасно пресичане.
4.Пътен светофар за регулиране движението на превозни средства.
5.Отивам на училище с автобус, трамвай, тролейбус и лек автомобил.
6.Виждам и
чувам пътните превозни средства
3.
клас
1. Път. Елементи на пътя.
2. Велосипед
3. Пътен светофар за велосипедисти
4. Безопасни места за управление на велосипед
5. Моят робот спазва сигналите на светофара
6. Знам къде са пътните превозни средства
4. клас
1. Пътни знаци и пътна маркировка.
2. Кръстовища.
3. Пътни превозни средства, използвани в
селското стопанство.
4. В населено място и извън населено място.
5. Виждам пътните превозни средства.
6. Чувам пътните превозни средства.
Проект на Наредба № 5 предвижда промяна в структурата на годишното тематично разпределение. След мнооооого умуване тя изглежда така:
Идеята на МОН да намали бумащината увисна, защото прекрояването на готовите разпределения ни отнема много време и нерви.
Стартираме новата учебна година с голямо напрежение и с усещането, че не е модно да си стриктен и изпълнителен, защото нечии недомислици и четене без разбиране, те прецакват да вършиш едно и също нещо по няколко пъти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар