Translate
неделя, 21 септември 2014 г.
Четене с разбиране
Според изискванията на PISA (Programme for International Student Assessment - международна програма за оценяване на учениците), те трябва да умеят да извличат информация от текст, схеми, диаграми, т.е. трябва да се задълбочават уменията им за четене с разбиране. Това е метод на четене, който има за цел интерпретиране и разбиране на писмения текст.За българската методика е нов и слабо застъпен. Липсва в книгите за учителя. През последните години се отпечатаха няколко помагала, които дават насоки. В тях се работи с непознати текстове. Но за да формираме умения у учениците, трябва все по-често да прилагаме форми и похвати в часовете по четене, насочени към дешифриране на съобщения, анализиране, мислене по въпроси, изграждащи лично мнение, и т.н. За целта учителят
изработва работни листове, учи учениците да правят мисловна карта.
Работен лист № 1
Работен лист № 2
След задълбочения анализ на творбата и четене с разбиране, можем да изградим мисловна карта.Тук ще откриете сайтове, където можете да направите мисловна карта.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар