В системата за развитие на комуникативноречевите умения на учениците в начален етап са включени съчинения по дадено начало. Превантивно още от 1. клас, когато се учим да пишем под диктовка, много често изисквам да разкажат какво се е случило след това. Поощрявам и най-малките наченки на словотворчество чрез поставяне тетрадката на табло, издаване на постер с творбата или събиране на съчиненията в електронна книжка. Постепенно съчиняването се превръща в приятна и възможна мисия.
Четем с третокласниците откъс от „Динозавърското
приключение на Джоди Болтън“ по Джереми Стронг. Необичайно начало! Разсъждаваме
в екип какво се е случило в училищния двор, коридора и класната стая, когато се
появила Джоди. Как са реагирали съучениците ѝ, учителите, директорът? Кого
повикали? Къде я закарали? Как са се тревожили родителите ѝ, какво са
предприели? Превърнала ли се е отново в момиче?
Творбите събираме в книжка. В края на книжката са включени творби на ученици от предишни випуски. Усещате ли разликата в поколенията?
Няма коментари:
Публикуване на коментар